20 september 2008

daan luurssen eerste......... snoek


Zaterdag avond,23 aug. 2008 het weer bericht geeft weinig wind aan.Hij ( Daan ) wilde graag een keer snoeken en het was natuurlijk fantastisch zijn als hij ook een snoek kon vangen. Voor alle zekerheid had ik de enthousiasme maar wat getemperd aangezien de vangsten niet echt best gesteld is de laatste tijd.Zo gezegt, zo gedaan na wat eerst wat de basis regels van het snoeken uitgelegd . Hoe de dood-aas eraan moest , de dobber en de rest .

Daar zaten we dan vader en zoon te snoeken, ieder 1 hengel. Papa was na 10 min. Zijn vraag. Ja, antwoord ik. Als mij dobber onder is moet ik slaan? Ik , ja natuurlijk jongen dat moet je zeker. Nou zeg hij dan sla ik maar, ik heb beet. Plots waren de ogen zo groot keken me aan……’ dit word je eerste snoek’ zei ik. Er verscheen een glimlach van oor tot oor. Tijdens de dril heb ik nog wat aanwijzingen gegeven, al snel bleek dat de snoek heel mooi gehaakt te zijn in de bovenkant van de bek . Tot 3 keer kwam de snoek met veel bombarie aan de oppervlakte. Moe gestreden kon de snoek geland worden .
Nadat ik een foto van een heel jonge prof gemaakt hup dat meet lintje er naast en wegen en daarna hup terug het water in. Waar de snoek gelijk naar het diepte dook. Ik moet toegeven het was een mooi exemplaar. De snoek was 80cm lang en 4,5 kg en dat was niet slecht om als junior roofvisser mee te beginnen. Ps de foto toestel de datum was verkeerd ingesteld.

Geen opmerkingen: